Kinderen en studenten ontwikkelen marketing-en businessplan voor hun droommachines

26/03/2012
Kinderen en studenten ontwikkelen marketing-en businessplan voor hun droommachines

 

Na de presentatie van de werkende maquettes op de MyMachine-expo 'Work-in-Progress' (december), trekken deze keer Howest studenten van de bacheloropleiding Netwerkeconomie naar de lagere scholen verspreid in Vlaanderen. Ze laten de kinderen op een speelse wijze kennismaken met verschillende aspecten van ondernemerschap. Zo leren ze o.a. nadenken over wie mogelijke gebruikers zijn van hun machine, ze beelden zich in dat ze de verkoper zijn en leren een krachtige slogan bedenken en een aantrekkelijk logo ontwerpen. Vervolgens werken ze een verkoopsaffiche en een reclamefilmpje voor hun droommachine uit.

 

Op die manier wil MyMachine de ondernemerschapsattitudes bij de betrokken kinderen prikkelen. Hun droommachine krijgt een andere dimensie waardoor ze nieuwe mogelijkheden zien en hun ideeën meteen visueel kunnen voorstellen. Een slimme uitvindster gaf haar machine meteen het label 'gemaakt door kinderen'! 

 

Na deze gezamenlijke aanpak gaan zowel lager als hoger onderwijs, elk op hun niveau, de marketingcampagne en/of businessplan verder ontwikkelen. Dit proces kan je binnenkort opvolgen via de website (atelier).

 

Het eindresultaat zal samen met de echte machines zichtbaar zijn op de slottentoonstelling van MyMachine tijdens de Week van het Ontwerpen van 22 juni tem 1 juli 2012 in Kortrijk.

 

Comments